fbpx
  • Αυγά! Μπορεί ένα αθώο και μικρό αυγουλάκι λοιπόν… να σε σκοτώσει;;; Ή είναι όντως μια υγιεινή τροφή; Σε αυτό το άρθρο, λοιπόν θα μιλήσουμε για τα αυγά! Θα αναλύσουμε για το αν κάνουν καλό στην υγεία σου, αν πρέπει να τα καταναλώνεις ή όχι.

Τα αυγά είναι μια τροφή “σήμα κατατεθέν” ενός bodybuilder, όπως και το κοτόπουλο επειδή έχουν μηδενικό υδατάνθρακα και φουλ από πρωτεϊνη (περίπου 80%)! Οπότε θέλω να δούμε λίγο αν τα αυγά κάνουν όντως καλό στην υγεία ή όχι. Θα αναφέρω κάποιες έρευνες, θα σας πω τα επιχειρήματά μου και εσείς κρίνετε αναλόγως χωρίς τσακωμούς!

Πιστεύω ότι τα αυγά δεν είναι καθόλου υγιεινή τροφή. Οπότε ξεκινάμε με τα επιχειρήματα της άποψης αυτής: έχουμε το FDA.  To FDA είναι ένας οργανισμός στην Αμερική ο οποίος ελέγχει και εγκρίνει τα τρόφιμα εάν είναι υγιεινά ή εάν έχουν βλαβερές ουσίες για να πωληθούν. Τώρα, το FDA είναι το απόλυτα διεφθαρμένο “σκυλάκι” των βιομηχανιών των τροφών, ό,τιδήποτε δηλαδή λένε οι βιομηχανίες των τροφών το FDA λέει ‘’Yes Sir’’, και παίρνει ένα πολύ δυνατό ‘’λάδωμα’’. Στην περίπτωση, δηλαδή, που δούμε την πρόταση “FDA approved”, αυτό δεν σημαίνει τίποτα για το τρόφιμο!

Το FDA, παρ΄όλη τη διαφθορά που το περιβάλλει, έχουν απαγορέψει στις βιομηχανίες αυγών να διαφημίζουν τα αυγά τους ως υγιεινή τροφή ως πηγή θρεπτικών ουσιών. Εδώ στην Ελλάδα λοιπόν, έχουμε το ΕΦΕΤ σαν  το FDA. Mε μια γρήγορη ματιά, στα σούπερ μάρκετ μπορείτε να δείτε ότι πουθενά δε γράφει υγιεινό ή θρεπτικό ή κάτι παρόμοιο, απλά το μόνο που λέει είναι φρέσκα! Τώρα που σχηματίσαμε μια μικρή άποψη για την όλη ιστορία των αυγών ας βουτήξουμε λίγο πιο βαθιά στην επιστήμη και στο τι έχει το αυγό μέσα και πού μας κάνει κακό.

Το αυγό χωρίζεται σε κρόκο και ασπράδι. Ο κρόκος είναι γεμάτος χοληστερίνη και κορεσμένα λιπαρά, τα οποία προκαλούν κατά την διάρκεια των χρόνων παθήσεις όπως στεφανιαία νόσος, καρδιαγγειακές παθήσεις, φράξιμο αρτηριών ακόμη και διαβήτη. Αν και κάποιοι λανθασμένα αρνούνται την άποψη αυτή, εμείς θεωρούμε δεδομένο πως ισχύει ότι η χοληστερίνη που καταναλώνουμε στα τρόφιμα ανεβάζει την χοληστερίνη του αίματος.  Τώρα, πόση χοληστερίνη έχει το αυγό; Με ένα αυγό, ουσιαστικά, παίρνεις όλη την χοληστερίνη η οποία προτείνεται από τους γιατρούς να καταναλωθεί σε μία μέρα! Οπότε, άμα έχεις φάει και καμία μπριζόλα μέσα στη μέρα σου η ποσότητα αυτή διπλασιάζεται από την επιθυμητή ιατρική κατανάλωση!

Ένα επιχείρημα που μπορούμε να ακούσουμε για την άποψη αυτή: ναι μεν το αυγό ανεβάζει την χοληστερίνη αλλά ανεβάζει την καλή χοληστερίνη! Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει, ναι μεν ανεβάζει για λίγο την HD, αλλά ανεβάζει σε κατά πολύ μεγαλύτερο βαθμό την κακή χοληστερίνη, οπότε η αναλογία χαλάει και το λιπιδικό σου προφίλ είναι αρκετά κακό!

Ένα άλλο επιχείρημα που μπορούμε να ακούσουμε είναι: ναι μεν έχει χοληστερίνη, αλλά έχει ένα σωρό βιταμίνες ,έχει το αμινοξύ, τη λευκίνη που είναι πολύ χρήσιμη, σίδηρο (που δεν ισχύει!), οπότε πρέπει να το καταναλώνουμε. Ναι μεν είναι θρεπτικό σε μερικά κομμάτια, αλλά στο σύνολό της δεν  είναι! Τα 5 θετικά που έχουν δεν αναιρούν το θέμα της χοληστερίνης ή τα άλλα θέματα που θα αναλύσουμε σε λίγο. Τις βιταμίνες αυτές ή την λευκίνη μπορείς να τις πάρεις άνετα και από άλλες πηγές!

Επίσης, κάτι άλλο που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι το θέμα της Σαλμονέλας. 140.000 άτομα τον χρόνο δηλητηριάζεται από σαλμονέλα μέσω των αυγών. Οπότε, αυτή είναι η όλη ιστορία με τους κρόκους. Τώρα, πόσους κρόκους προτείνω να τρώτε την μέρα: μηδέν! Πόση χοληστερίνη να λαμβάνετε την ημέρα: μηδέν! Η ιδανική αναλογία κατανάλωσης των προαναφερθέντων θα ήταν αυτή αλλά φυσικά είναι κάτι το πολύ δύσκολο, όμως η προσπάθεια μείωσης είναι σημαντική!

 

Πάμε να μιλήσουμε λίγο τώρα για το ασπράδι. Το ασπράδι δεν είναι ούτε το πιο υγιεινό ούτε το πιο ανθυγιεινό κομμάτι του αυγού οπότε αυτό που προτείνω είναι η κατανάλωση με μέτρο! Σας αποτρέπω εντελώς να τρώτε κάθε μέρα ομελέτες, καθότι τα ασπράδια περιέχουν μεγάλες ποσότητες μεθειονίνης, ένα αμινοξύ το οποίο σε μεγάλες ποσότητες είναι τοξικό για το σώμα, καθότι τρέφει τα κύτταρα του καρκίνου.

Συνοψίζοντας, το αυγό δεν είναι και το πιο υγιεινό τρόφιμο που θα μπορούσες να έχεις στην διατροφή σου, οπότε προτείνω να βρείτε άλλες λύσεις. Οι λύσεις αυτές που προτείνω είναι κυρίως φυτικής προέλευσης τρόφιμα ή αλλιώς σπιτικά φαγητά δηλαδή: ρεβίθια, φακές, φασόλια κλπ κλπ!

ΔΕΣ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ : https://youtu.be/TR2RjYvtbKc

*ΕΡΕΥΝΕΣ / ΠΗΓΕΣ*:

FDA σκάνδαλα:
https://www.drjohnbergman.com/the-food-and-drug-administration-fda-corru

ption-and-scandals/

Απαγόρευση στις βιομηχανίες αυγών να διαφημίζουν τα αυγά τους ως υγιεινά ή θρεπτικά :
https://nutritionfacts.org/video/who-says-eggs-arent-healthy-or-safe/

Αυγά και καρδιαγγειακές παθήσεις:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22882905
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/1534437/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989358/

Αυγά και διαβήτης:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22390963

Περιεκτικότητα μεθειονίνης στα αυγα
Μεθειονίνη:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pu

bmed/15955547
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21836027
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18789600
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/p

ubmed/22342103

*ΑΚΥΡΕΣ ΈΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΑΥΓΑ ΕΙΝΑΙ ΥΓΙΕ

ΙΝΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΕΣ*

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2904713/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15721501Λόγος που είναι άκυρες:
Το δείγμα ανθρώπων που χρησιμοποιείται έχει εξαιρετικά υψηλή χοληστερίνη από μόνο του (~244) οπότε δεν φαίνεται η διαφορά. Με άλλα λόγια, η χοληστερίνη σου δεν αλλάζει εαν τρως 10 αντί για 9 αυγά γιατί είναι ήδη πολύ πολύ ηψηλά! :

Ή
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26864369
Λόγος που είναι άκυρη :
Γίνεται σύκριση πληθισμών σε αυτήν την έρευνα, δεν γίνεται με αυτόν τον τρόπο να βρεις κάποιον κρίκο ανάμεσα σε χοληστερίνη και καρδιοπάθειες λόγω γονιδίων. Διαφορετικά άτομα αντιδράνε δι

αφορετικά στην ίδια πρόσληψη χοληστερίνης, οπότε είναι άκυρες αυτές οι έρευνες. σωστά σχεδιασμένες έρευνες είναι εκείνες που εχουν ένα δείγμα (αντι για 2) και το συγκρίνουνε χρονικά πριν και μετά την συστηματική πρόσληψη χοληστερίνης