fbpx

Οταν διανύετε μια δύσκολη περίοδο στη ζωή σας, όπως π.χ. μια εξεταστική που χρειάζεται πολύ διάβασμα και συγκέντρωση, τότε, σε συνδυασμό με τη γυμναστική όλα φαίνονται [και είναι!] βουνό. Δε χρειάζεται όμως να παρατήσουμε τη γυμναστική μας επειδή αισθανόμαστε κουρασμένοι, αλλά να κάνουμε μια σωστή συντήρηση ώστε να πετύχουμε όλους μας τους στόχους!

Οι βασικές τεχνικές είναι δύο : 1) Επαρκής ύπνος και 2) Καλή διατροφή.

  •  ‘Υπνος

Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο, αλλά ο ύπνος είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα, αφού όταν κοιμόμαστε, το σώμα και ο οργανισμός μας ξεκουράζονται. Κατά τη διάρκειά του, παράγεται η αυξητική ορμόνη [το 80%]. Πρέπει όμως να κοιμόμαστε σωστά. Τι σημαίνει αυτό; Καταρχήν πρέπει να κοιμόμαστε 6 έως 8 ώρες ημερησίως. Σ αυτές τις ώρες περνάμε απ΄ όλα τα στάδια του ύπνου, παράγονται οι ορμόνες και το σώμα πραγματικά ξεκουράζεται. Σκεφτείτε απλά να κοιμόσαστε κάθε μέρα 5 ώρες. Σιγά, τι είναι μια ώρα λιγότερη;;; Κι όμως, στο σύνολο της εβδομάδας θα έχετε χάσει 7 ώρες ύπνου, δηλαδή θα είναι σα να έχετε χάσει μια ολόκληρη μέρα! Πολύ σημαντικό επίσης, είναι η ροή του ύπνου. Πρέπει να είναι αδιάκοπη και ο ύπνος μας πρέπει να είναι βαθύς. Να μην διακόπτεται στη μέση της βραδιάς γιατί διακόπτονται τα στάδια του ύπνου, με αποτέλεσμα εάν ξυπνήσουμε, να ξεκινήσει από την αρχή ο κύκλος του ύπνου. Καλό θα ήταν, όταν πάτε για ύπνο, τα πάντα να είναι σκοτάδι γύρω σας και μία ώρα πριν, να είναι σβηστά, κινητά, κομπιούτερ, τηλεόραση… Ναι, ναι, ξέρω, είναι δύσκολο να κοιμηθείς χωρίς το κινητό σου ή τον υπολογιστή σου ανοιχτό. Γι αυτό σας έχω δυο εφαρμογές που μπορείτε να τις περάσετε στο κινητό και στο κομπιούτερ σας και με τις οποίες, όταν θα αρχίσει να βραδιάζει, τα χρώματα στις οθόνες σας αλλάζουν, «μαλακώνουν» και «γλυκαίνουν» ώστε να μην επηρεάζονται τα μάτια σας και ο εγκέφαλός σας!

Για τον υπολογιστή σας: https://justgetflux.com/
Για το κινητό σας: https://play.google.com/store/apps/de…

  •  Καλή Διατροφή

Δεν έχει σημασία τι γυμναστική κάνεις ΑΝ δεν τρέφεσαι σωστά. Αν σκοτώνεσαι στο γυμναστήριο και θες να πάρεις κιλά, αλλά η διατροφή σου είναι κάκιστη και ελλιπής, τότε δεν κάνεις καμία προκοπή. Το αντίθετο μάλιστα.

Αν δεν τρώμε σωστά, όχι μόνο δε θα αποκτήσουμε μυϊκή μάζα, αλλά δε θα έχουμε και δύναμη, άρα δεν μπορούμε να πετύχουμε και την ανάρρωσή μας μετά την προπόνηση. Π.χ. αν κάνεις δέκα κιλά πάγκο, σε συνδυασμό με τη σωστή διατροφή, την επόμενη εβδομάδα θα κάνεις δεκαπέντε! Αν δεν τραφείς καλά και σωστά, την επόμενη εβδομάδα θα κάνεις τα ίδια, μη σου πω και χειρότερα γιατί δε θα έχεις δυνάμεις! ΟΠΟΤΕ!!! Τρώμε όλα μας τα μακρομόρια, τις βιταμίνες μας, ιχνοστοιχεία και ηλεκτρολύτες, λαχανικά και φρούτα! Και για άριστη ανάρρωση, θα πρέπει να τρώμε από συντήρηση και πάνω σε θερμίδες.

 

Αυτά ήταν τα δύο πιο βασικά όπλα για την ανάρρωσή μας. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια άλλα «κολπάκια» για άμεση και αποτελεσματική ανάρρωση:

 

  • Σκωτσέζικα ντους [για υγιείς ενήλικες]

Οι περισσότεροι από εμάς, απολαμβάνουμε πάντα ένα ζεστό ή ένα κρύο ντους μετά από μια σκληρή προπόνηση. Φανταστείτε τώρα το συνδυασμό και των δύο σε ένα μπάνιο! Την εναλλαγή δηλαδή ζεστού και κρύου ντους!

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ 100 % ότι λειτουργεί σε όλους. Εγώ προσωπικά που το εφαρμόζω καθώς και άλλοι που έχω ρωτήσει, βλέπουμε μεγάλη και άμεση ανάρρωση. Κι εξηγώ.

Μέσα στους μυς μας έχουμε γαλακτικό οξύ. Όταν ξυπνάμε την επόμενη μέρα μιας προπόνησης, συνήθως αισθανόμαστε παντού πιασμένοι και καταπονημένοι. Είναι τα περίφημα “DOMS” [Delayed onset muscle soreness].

Μπαίνουμε λοιπόν στο μπανάκι μας, όπως μας γέννησε η μαμά μας, ανοίγουμε το νερό στο φουλ ζεστό. Ανοίγουν οι φλέβες, οι αρτηρίες, το αίμα περνάει κι έρχεται στην επιφάνεια του δέρματός μας. Μετά από λίγο, γυρνάμε τη βρύση στο κρύο! Κατεβάζουμε καντίλια, το εικονοστάσι ολόκληρο και όλους τους αποστόλους, ΑΛΛΑ, το αίμα φεύγει απ την επιφάνεια του δέρματος, κλείνουν αρτηρίες, φλέβες, το αίμα μαζεύεται στα εσωτερικά μας όργανα,  κι εκεί είναι που λέμε «τσιτώνει το δέμα». Μετά από λίγο, γυρνάμε πάλι στο ζεστό και φτου κι απ΄την αρχή! Γίνεται ένας κύκλος λοιπόν, με την ίδια διαδικασία μέσα μας. Ταξιδεύουν άπειρα μακρομόρια σε κάθε σημείο του σώματός μας, ό,τι άχρηστο, απόβλητο φεύγει, γεμίζουμε οξυγόνο, οπότε φανταστείτε ότι με αυτές τις εναλλαγές κρύου – ζεστού γίνεται μια ανακύκλωση μέσα μας!

Ετσι λοιπόν, το «πιάσιμο» της γυμναστικής την επόμενη μέρα, είναι πολύ λιγότερο επιταχύνοντας κατά πολύ την ανάρρωση.

Η αναλογία στο σκωτσέζικο ντους, θα πρέπει να είναι 3/1. Δηλαδή, τρία λεπτά ζεστό, ένα λεπτό κρύο. Δε χρειάζεται απαραίτητα να είναι τρία ή ένα τα λεπτά, αλλά όσο εσείς αντέχετε και θέλετε. Κρατάτε μόνο την αναλογία 3/1 και καθορίστε εσείς το χρόνο. Υπάρχει βέβαια και η αναλογία 1/1, αλλά αυτό λίγοι το αντέχουν. Δηλαδή όση ώρα έχεις το ζεστό άλλη τόση έχεις και το κρύο!!! Είστε ήρωες!!!

Ο τρόπος με τον οποίο θα κάνετε αυτά τα μπανάκια εξαρτάται από εσάς. `Η ανοίγετε και κλείνετε απότομα τη βρύση περνώντας σε ζεστό από κρύο και το αντίστροφο ή το κάνετε σιγά – σιγά για να μην πάθετε κανένα σοκ!!!

Περνάμε όλο το σώμα, όλους τους μύες που έχουμε γυμνάσει με το ζεστό και με το κρύο νερό αντίστοιχα.

Τα σκωτσέζικα ντους, αν τα επιλέξετε, να τα κάνετε πάντα μετά την προπόνησή σας, τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα. Δε χρειάζεται να κάνετε κάθε μέρα.

 

  • Συντήρηση τις μέρες που ΔΕΝ έχουμε προπόνηση

Τις ημέρες που δεν κάνουμε προπόνηση, καλό θα ήταν να μένουμε στον καναπέ μας με πίτσες, μπύρες και ταινίες, κάποιος να μας κάνει αέρα από πάνω, να συνδέσουμε ένα σωληνάκι με την τουαλέτα για να μην αναγκαστούμε να σηκωθούμε, και να μην κουνιόμαστε καθόλου!!! ΑΣΤΕΙΕΥΟΜΑΙ!!! ΟΥΤΕ ΚΑΝ!!!

Ναι, το ξέρω… μετά από μια προπόνηση, οι επόμενες μέρες, οι μέρες της ανάρρωσης είναι λίγο δύσκολες… Εμείς όμως θα βάλουμε στο πρόγραμμά μας, μια απλή συντήρηση, για να κυλήσει το αίμα στους μυς, να λιπανθούν οι αρθρώσεις, να φύγει το γαλακτικό οξύ. Μέσα από μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, όπως π.χ. το περπάτημα, ασκησούλες με ιμάντες και λάστιχα, κολύμβηση, stretching, λίγα βαράκια, μασάζ αθλητικό ή χαλαρωτικό, λίγο ποδήλατο, ασκησούλες με αφρώδεις κυλίνδρους, να βγάλετε βόλτα το σκύλο, το χελωνάκι, το καναρίνι ή ό,τι κατοικίδιο έχετε, κι αν δεν έχετε, πάρτε ένα. κι ένα σωρό άλλα που θα τα κάνετε με κέφι κι όχι σαν αγγαρεία και τα οποία θα βοηθήσουν στην ανάρρωσή σας, θα κρατάνε το σώμα ζεστό, θα ιδρώσετε και λιγάκι και δεν θα είστε πιασμένοι μέχρι την επόμενη βαρβάτη προπόνησή σας!!!

Μη μασάτε πουθενά λοιπόν!!! Τι κάθεστε;;; Το άρθρο τελείωσε! Κλείστε τις οθόνες και σηκωθείτε!!!

Δείτε το βίντεο : https://youtu.be/LjKkFLnlqHU