Ίσως είσαι 10% ποσοστό λίπους αλλά για κάποιο λόγο όταν δεν σφίγγεσαι πετάγεται η κοιλιά σου έξω. Ίσως και να έχεις τα αφράτα σου κιλάκια, να ξέρεις πως δεν υπάρχει σωτηρία (για το κοντινό μέλλον τουλάχιστον) και να θέλεις απλώς μία λίγο πιο αισθητική ωραία μπάκα ρε παιδί μου! Ό,τι και να ισχύει έχω την λύση για σένα:Τα VACUUMS !!!

Είναι μια πόζα που ήτανε δημοφιλής στα πρώτα χρόνια του bodybuilding, μια πόζα που χτύπαγαν όλοι οι τότε bodybuilders. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορείς να την κάνεις, να την μάθεις και να επωφεληθείς από αυτήν, άσχετα από το φύλο, την ηλικία και την φυσική σου κατάσταση.

Οφέλη

Εν συντομία, μια τέτοια πόζα – άσκηση θα σε οφελήσει με τους εξής τρόπους:

  • Καλύτερη στάση του σώματος
  • Περισσότερη ασφάλεια στις ασκήσεις που όρθιος
  • Προστασία από ορισμένους τραυματισμούς
  • Πιο αισθητικά ωραία μέση,
  • Πιο επίπεδη μέση
  • Πιο ‘μαζεμένη μέση’!!!

Εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμεστε

Ωστόσο, χρόνια τώρα λέω πως δεν υπάρχουν σύντομοι δρόμοι. Οπότε θέλω να ξεκαθαρίσω το το ΔΕΝ κάνει αυτή η πόζα:

  • ΔΕΝ αφαιρεί τοπικά λίπος στην κοιλιά
  • ΔΕΝ αφαιρεί ΚΑΝ λίπος
  • ΔΕΝ καίει θερμίδες (αμεληταίες βασικά)
  • ΔΕΝ αντικαθιστά την σωστή διατροφή και την γυμναστική σου
  • ΔΕΝ θα σου εμφανίσει τους πολυπόθητους κοιλιακούς σου και γενικά
  • ΔΕΝ κάνει θαύματα!!!

 

Αυτά που πίστευα περι αφαίρεση τοπικού λίπους δεν αλλάζουν. Αν δεν ξέρεις για τι μιλάω, δες το σχετικό βίντεο:

 

Ανατομία

Ανατομία κοιλιακών, εικόνα δανισμένη από το kekos.gr

 

Ας ρίξουμε μια ματιά στην ανατομία των κοιλιακών για να δούμε πως λειτουργεί και πως ‘μαζεύει’ αυτή η πόζα / άσκηση την κοιλιά σου:

Όλοι γνωρίζουμε τους ορθούς κοιλιακούς, όπως και τους πλάγιους. Εϊναι εξάλλου και αυτοί που φαίνονται. Κάτι όμως που δεν φαίνεται και συχνά παραμελείται, είναι ο Εγκάρσιος Κοιλιακός.

Η πόζα VACUUM ουσιαστικά ενεργοποιεί και αξιοποιεί τον εγκάρσιο κοιλιακό, που τόσο καιρό μάλλον κοιμότανε! Ο εγκάρσιος κοιλιακός θα παρέχει σταθερότητα και την ισορροπία στην σπονδυλική στήλη, θα μαζεύει και θα κρατάει τα όργανά μας (στομάχι, έντερο κλπ) από το να ξεχύνονται και λειτουργεί και ως μια φυσική… ζώνη (!) όταν προπονούμαστε! Οπότε όταν αυτός ο κοιλιακός υπολειτουργεί και.. ‘κοιμάται’, μεταξύ άλλων, θα έχουμε μια αισθητικά, όχι τόσο ωραία μέση!

Δείτε πριν και μετά την εκτέλεση της πόζας αυτής σε μένα:

Οπότε βλέπετε πως ΔΕΝ μου φύτρωσε ή εμφάνισε μαγικά κοιλιακούς, δεν μου εξαφάνισε τα love handles, αλλά μου μάζεψε την μέση και την έκανε όμορφη αισθητικά!

Πρόγραμμα – Ρουτίνα των VACUUM

Σε όλες τις ασκήσεις υπάρχει η θεμελιώδης αρχή της προοδευτικής επιβάρυνσης και το VACUUM δεν διαφέρει. Δεν μπορούμε από την μία μέρα στην άλλη να πατήσουμε μια πόζα όμοια του Frank zane:

Ο θρυλικός Frank Zane χτυπάει ένα VACUUM

 

Και ΔΕΝ χρειάζεται κιόλας! Για αυτόν τον λόγο σας έχω γράψει μια ρουτίνα, ένα πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από 4 φάσεις, δηλαδή 4 επίπεδα δυσκολίας! Αυτές οι 4 φάσεις της ρουτίνας, συνολικά αποτελούνται από όχι παραπάνω από 3 ασκήσεις! Και οι 3 ασκήσεις είναι ιδιαίτερες και όλες είναι ισομετρικές συσπάσεις. Παρακάτω θα βρείτε έναν πίνακα, τον οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και στον υπολογιστή ή το κινητό σας.

Δες τον πίνακα:

Κατέβασε τον πίνακα ΕΔΩ

Για καλύτερη επεξήγηση των ασκήσεων, σε περίπτωση που δεν καταλάβατε κάτι, ρίξτε μια ματιά σε αυτό το βιντεάκι που έχω κάνει:

https://youtu.be/sBNSRr5sqSg